NIEUWSBRIEF

De laatste wedstrijd van BV Exercitia’73 in Sporthal De Marsch

In het allereerste begin bij oprichting van de vereniging werd er getraind in de gymzaal van het Maartenscollege in Haren. Al snel kon de club zijn intreden nemen in sporthal de Marsch te Paterswolde. Aan die periode is nu een einde gekomen. We hebben afscheid genomen van de Marsch….

Er zijn wedstrijden gewonnen en verloren. Kampioenschappen behaalt en weggegeven. Het Drentsche Keientournooi vond er plaats evenals het Internationale Toernooi tijdens Pasen met teams uit o.a. Hongarije, Frankrijk, Zweden, Joegoslavië en de VS. Bloed, zweet en tranen… zwaar bevochten overwinningen en verliespartijen. En natuurlijk training na training week in en week uit. De geur van jarenlang hard werken hangt er nog en wordt nog steeds opgemerkt bij de vele jubilea van de vereniging die er gevierd zijn.

En wees nu eerlijk: Exercitia hoort bij de Marsch en de Marsch is een beetje van Exercitia. We hebben afscheid genomen. Tot in de kleine uurtjes in de Kantine van Ties. Bij de laatste wedstrijden in aanwezigheid van leden en oud-leden. En bij dames 1 bij de laatste wedstrijd met een oorverdovende minuut stilte…. ieder op zijn eigen wijze en tegelijk als club met al zijn historie op deze plek.

Einde van een tijdperk…….

Met dank aan; Thijs Teisman

  • Noteren in je agenda!

    Opening Groote Veen
    28 maart 2020 

    Minikamp
    15-17 mei 2020

    Eindejaar Toernooi
    ? 2020

    incasso’s rond;
    20 februari
    20 mei

VACANT
Secretaris
We zijn opzoek naar een nieuwe secretaris omdat Annemieke er aan het einde van dit seizoen mee gaat stoppen.
Als secretaris heb je de zorg je voor de agenda en voor het schrijven van de notulen tijdens bestuursvergaderingen, waarbij ook jouw inbreng van bestuurlijke beslissingen word meegenomen. Deze vergaderingen vinden ongeveer 1x per 2 maand plaats
. Daarnaast beheer je het centrale e-mailaccount van Exercitia.
Voor meer informatie vraag onze voorzitter Joram Wagtelenberg. voorzitter.exercitia73@gmail.com

VACANT
Trainers en coaches en assistenten of ondersteuning!
We zoeken nog mensen die een ondersteunende rol kunnen vervullen bij trainen en/of coachen.
Voor meer informatie vraag onze technische commissie; mail Ciske Buijze-Wit, ciska_wit@hotmail.com

VACANT
Materiaalcommissie
We zijn nog opzoek naar iemand die het materiaal bijhoudt, nieuwe bestelling plaatst in samenwerking met het bestuur.
Voor meer informatie vraag onze vice voorzitter Thijs Westmaas. twestmaas@hotmail.com

VACANT
Sponsorcommissie
Je zorgt ervoor dat Exercitia nieuwe sponsors aantrekt en de sponsors die het heeft behoudt. Voor meer informatie vraag onze voorzitter Joram Wagtelenberg. voorzitter.exercitia73@gmail.com

Alle leden, ouders/verzorgers, trainers, vrijwilligers en betrokkenen BEDANKT!
We willen graag iedereen bedanken voor de flexibiliteit en geduld van de afgelopen tijden betreft de sporthal Groote Veen. We zijn erg blij dat iedereen ook in 2020 lekker kan basketballen. Er zijn opstart problemen maar hopelijk zullen die met de tijd ook nog verbeteren! We hebben afgelopen trainersvergadering veel punten verzameld en we zullen deze zelf oplossen of teruggeven aan de gemeente.

Mochten er nog dingen zijn dan horen we deze natuurlijk graag.

Nogmaals dank allemaal!

Veel sportplezier in Groote Veen gewenst

Minikamp

Komend jaar gaat Exerctitia voor het eerst in lange tijd weer op kamp. Wij zijn al druk bezig met het organiseren van het jeugdkamp 2020. Het kamp gaat plaatsvinden in ‘Molecaten Park Kuierpad’ te Wezuperbrug, van vrijdag 15 mei tot en met zondag 17 mei 2020.
De kosten van het kamp bedragen €50,- per kind.
Voor deze prijs krijg je een volledig verzorgd weekend met sport, spel en twee overnachtingen.
Alle kinderen moeten een eigen tenue (bij voorkeur reversible) en een bal meenemen.

Het kamp is bedoeld voor alle kinderen die in het seizoen 2020/2021 in een U12 team gaan spelen. Wij hopen natuurlijk dat iedereen meegaat!

RABObank clubsupport
Het doel dit jaar was;
In het verleden werd dit kamp elk jaar georganiseerd. We willen dit weer nieuw leven inblazen en met onze jongste jeugd een paar dagen lekker ballen in een ongedwongen sfeer met leuke begeleiding op een mooie locatie. Dit omdat de jeugd onze toekomst is. De commissie staat klaar om hier een leuk evenement van te maken! Een cheque voor dit doel zou daarom een welkome bijdrage zijn.

De opbrengst dit jaar was; Voor degene die het gemist heeft de opbrengst was 107,61 plus een extra 100 euro van de Rabobank. Dit is een mooie start/bijdrage voor het kamp.

Er volgt spoedig een brief aan de desbetreffende leden/ouders met meer informatie over het kamp.

Sportieve groetjes,
Organisatie Jeugdkamp 2020

Op en afbouwen op de zaterdag!

Klaarzetten en opruimen van de zaal
Voor de meeste (ervaren) basketballers is het klaarzetten en opruimen van de zaal wel bekend. Voor de volledigheid nog even op een rijtje:

  • De baskets altijd vast zetten bij het klaarzetten van de zaal
  • Het blauwe tasje met sleutels van de grijze kast en ballenkist ligt in het oude beheerdershok waar het licht ook wordt bediend. Daar kan je het tasje voorafgaand aan de wedstrijd ophalen. Nadat alles is opgeruimd en de grijze kast op slot is gedaan kan het blauwe tasje weer in het oude beheerdershok, in de bruine koffer, bij binnenkomst links, worden gelegd.
  • In de grijze kast in de groene zaal (rechtsachter in de berging) staat onder andere:
  • 24-secondenapparatuur
  • de balbezitpijl
  • 4/5-foutenborden
  • 2 tablets voor het digitale wedstrijdformulier (met lader). Als je het wachtwoord nodig bent, vraag je coach of iemand uit het bestuur.
  • Het bedieningspaneel van het scorebord staat in de kamer waar de lichtknoppen ook zitten (het voormalige beheerderskantoor). Als je binnenkomt links naast de deur staat een bruine koffer, daar hoort het paneel in. Na afloop van de wedstrijd moet het bedieningspaneel aan de lader worden gelegd. De lader ligt direct links in of op de bruine koffer.
  • Na afloop van de wedstrijden de ballenkist aan beide zijden weer op slot doen en de sleutelbos in het blauwe tasje. Dit blauwe tasje leg je ook in de bruine koffer in het voormalige beheerdershok.
  • De zaal moet na de wedstrijd worden geveegd. De vegers hangen buiten de zaal in de gang, net als het stoffer en blik.

Instructies digitale wedstrijd formulier.
De instructies voor het invullen van het digitale wedstrijd formulier zijn te vinden op onze eigen website en eventueel op de site van de NBB.

Ballensysteem
Alle dames en heren ballen zitten in de houten kist in de groene zaal. De miniballen in de blauwe containers. De sleutels voor de ballen ligt in het tasje die in de bruine koffer in het voormalige beheerdershok ligt. Zorg dat tijdens thuiswedstrijden de ballenkisten niet open staan en dat er niet te veel ballen in de zaal zijn, zodat er geen ballen kwijtraken. Voor de uitwedstrijden kunnen ballen “geleend” worden uit deze kisten voor de uitspelende team, maar de ballen dienen z.s.m. na de wedstrijd weer teruggeplaatst worden. Wees zuinig op de ballen!

Ook voor en na de trainingen dient er zo met de spullen om gegaan te worden. Wat je gebruikt ruim je netjes weer op voor de volgende die het kan gebruiken! Zo zorgen we ervoor dat we niks kwijtraken en netjes achter laten voor elkaar maar ook voor andere verenigingen.

POD sport

Als vereniging gaan wij mee doen aan POD sport, Positief Opgroeien in de Drentse Sportvereniging. POD Sport helpt om positief gedrag bij kinderen te stimuleren en dat gewenste positieve klimaat binnen de vereniging te realiseren. We hebben als bestuur samen met de trainers besloten om dit traject in te gaan. We vinden allen dat het klimaat binnen onze vereniging transparant is en gezelligheid voorop staat. Dit willen we in de toekomst graag houden maar ook uitdragen. Onder het motto een goed klimaat begint bij jezelf zijn we dit gestart. Dit project zal een avond voor het bestuur, alle trainers en vrijwilligers maar ook voor de ouders organiseren. Al deze avonden zullen in het teken staan van een positief sportklimaat.
Voor meer informatie kun je ook de site bezoeken.

Verdere informatie over de avonden zal volgen. Hopelijk hebben wij als club en de mensen die bij onze club te gast zijn veel aan deze energie.

Oliebollentoernooi?!

Dit jaar geen oliebollen maar vechters rolletjes en feeststol om het jaar mee af te sluiten. Ook dit jaar was er weer een toernooi! Het leek weer een gezellig gebeuren! Eerst voor de jongeren en daarna voor de ouderen. Beide toernooien werden goed bezocht. Na afloop was er nog ruimte voor wat lekkers en een drankje! Voor de jongeren die er waren werden er zelfs nog basketballen uitgedeeld!
De dunkcontest, die dit jaar voor het eerste gehouden werd, werd gewonnen door Daan Swaving.
De vrijeworpen contest was dit jaar een spannende, de prolongerend back-to-back winnaar Andre nam het op tegen de nog jonge Ezra v Veen. Het ging gelijk op tot een stand van 11-11 geraakte vrijeworpen. Winnaar is Ezra met maar liefst 12 vrije worpen op rij raak!

Vriendelijke groeten,
Bestuur BV Exercitia’73