NIEUWSBRIEF

  • Noteren in je agenda!

    Start Rabobank
    Clubsupport stemmen vanaf 27 september tot 11 oktober

    Algemene Leden Vergadering
    Derde dinsdag van oktober (15 oktober 2019)

    incasso’s rond;
    25 oktober
    20 november
    20 februari
    20 mei

VACANT trainers en coaches en assistenten of ondersteuning!
We zoeken nog mensen die een ondersteunende rol kunnen vervullen bij trainen en/of coachen.
Voor meer informatie vraag onze technische commissie; mail Ciska Buijze-Wit, ciska_wit@hotmail.com

VACANT communicatie commissie
Je zorgt ervoor dat we weer meer publiciteit gaan zoeken. Hierbij kun je denken aan stukjes schrijven (of laten schrijven) voor de Dorpsklanken. Stukjes schrijven voor de website en facebook of het maken van de Exercitiaan. Voor meer informatie vraag onze voorzitter Joram Wagtelenberg. voorzitter.exercitia73@gmail.com

VACANT materiaalcommissie
We zijn nog opzoek naar iemand die het materiaal bijhoudt en eventueel nieuw materiaal besteld in samenwerking met het bestuur. Voor meer informatie vraag onze vice voorzitter Thijs Westmaas. twestmaas@hotmail.com

VACANT sponsorcommissie
Je zorgt ervoor dat Exercitia nieuwe sponsors aantrekt en de sponsors die het heeft behoudt. Voor meer informatie vraag onze voorzitter Joram Wagtelenberg. voorzitter.exercitia73@gmail.com

Algemene Leden Vergadering
De Algemene Leden Vergadering, de term zegt het al, de vergadering is voor de LEDEN. Ik wil als voorzitter samen met het bestuur dan ook graag iedereen uitnodigen om dinsdag 15 oktober 2019 te komen op deze vergadering. De koers van komend seizoen zal in deze vergadering gepresenteerd worden door het bestuur evenals de begroting en een voorstel voor de contributie door de penningmeester.  Tijdens deze vergadering zullen we ook afscheid nemen van een aantal zeer gerespecteerde bestuursleden die na jaren het stokje zullen overdragen! Nieuwe bestuursleden zullen tijdens deze vergadering worden geïnstalleerd mits er zich geen andere kandidaten melden.

De ALV vindt plaats op dinsdag 15 oktober 2019 om 19:30 uur in Sporthal De Marsch

Wil je ook schitteren in een nieuw trainingspak van Exercitia ’73 aankomende seizoen?
Ten eerste willen wij uit het bestuur onze verontschuldigen aanbieden voor hoe het traject van aankondigen en bestellen is verlopen.  We hebben hier te makkelijk over gedacht. De oplossing voor nu;

  • Er liggen 5 gele Exercitia truien in de kast om te passen. Dit zijn dezelfde maten als de nieuwe rode truien met het logo zoals op het plaatje in de marsch aangegeven.
  • Er is echter maar 1 broek ter beschikking maar ook hierbij geldt dat er dezelfde maatvoering is als het tenue.
  • Er ligt ook nog een shootingshirt in de kast. Deze kan je ook bestellen en zijn 35 euro per stuk inclusief bedrukking.

Graag allemaal aanmelden/bestellen via je trainer/coach! Daarna is de levertijd 6 weken.
Nogmaals excuus en we hopen nog steeds dat het een goede en leuke actie gaat worden.

Op en afbouwen op de zaterdag!

Klaarzetten en opruimen van de zaal
Voor de meeste (ervaren) basketballers is het klaarzetten en opruimen van de zaal wel bekend. Voor de volledigheid nog even op een rijtje:

  • De baskets altijd vast zetten bij het klaarzetten van de zaal
  • Het blauwe tasje met sleutels van de grijze kast en ballenkist ligt in het oude beheerdershok waar het licht ook wordt bediend. Daar kan je het tasje voorafgaand aan de wedstrijd ophalen. Nadat alles is opgeruimd en de grijze kast op slot is gedaan kan het blauwe tasje weer in het oude beheerdershok, in de bruine koffer, bij binnenkomst links, worden gelegd.
  • In de grijze kast in de groene zaal (rechtsachter in de berging) staat onder andere:
  • 24-secondenapparatuur
  • de balbezitpijl
  • 4/5-foutenborden
  • 2 tablets voor het digitale wedstrijdformulier (met lader). Als je het wachtwoord nodig bent, vraag je coach of iemand uit het bestuur.
  • Het bedieningspaneel van het scorebord staat in de kamer waar de lichtknoppen ook zitten (het voormalige beheerderskantoor). Als je binnenkomt links naast de deur staat een bruine koffer, daar hoort het paneel in. Na afloop van de wedstrijd moet het bedieningspaneel aan de lader worden gelegd. De lader ligt direct links in of op de bruine koffer.
  • Na afloop van de wedstrijden de ballenkist aan beide zijden weer op slot doen en de sleutelbos in het blauwe tasje. Dit blauwe tasje leg je ook in de bruine koffer in het voormalige beheerdershok.
  • De zaal moet na de wedstrijd worden geveegd. De vegers hangen buiten de zaal in de gang, net als het stoffer en blik.

Instructies digitale wedstrijd formulier.
De instructies voor het invullen van het digitale wedstrijd formulier zijn te vinden op onze eigen website en eventueel op de site van de NBB.

Ballensysteem
Alle dames en heren ballen zitten in de houten kist in de groene zaal. De miniballen in de blauwe containers. De sleutels voor de ballen ligt in het blauwe tasje die in de bruine koffer in het voormalige beheerdershok ligt. Zorg dat tijdens thuiswedstrijden de ballenkisten niet open staan en dat er niet te veel ballen in de zaal zijn, zodat er geen ballen kwijtraken. Voor de uitwedstrijden kunnen ballen “geleend” worden uit deze kisten voor de uitspelende teams, maar de ballen dienen z.s.m. na de wedstrijd weer teruggeplaatst worden. Wees zuinig op de ballen!

Ook voor en na de trainingen dient er zo met de spullen om gegaan te worden. Wat je gebruikt ruim je netjes weer op voor de volgende die het kan gebruiken! Zo zorgen we ervoor dat we niks kwijtraken en netjes achter laten voor elkaar maar ook voor andere verenigingen.

Start Rabobank actie
Wij doen net als voorgaande jaren weer mee met de Rabobank clubsupport actie. Ben je nog geen lid van de Rabobank en mocht je nog niet kunnen stemmen meld je dan nu aan zodat je straks je stem uit kunt brengen. Elke stem levert geld op. Let op: mocht je een rekening bij de Rabobank hebben ben je nog niet automatisch lid.
https://www.rabobank.nl/particulieren/leden/lid-worden/

Elk jaar bedenken wij een doel om dit geld aan te besteden, dit jaar willen wij in het voorjaar van 2020 graag een minikamp organiseren voor de jongste jeugd. In het verleden werd dit elk jaar georganiseerd. We willen dit weer nieuw leven inblazen en met onze jongste jeugd een paar dagen lekker ballen in een ongedwongen sfeer met leuke begeleiding op een mooie locatie. Dit omdat de jeugd onze toekomst is. De commissie staat klaar om hier een leuk evenement van te maken! Een cheque voor dit doel zou daarom een welkome bijdrage zijn.

Stemmen kan vanaf 27 september, de link hiervoor zal verschijnen op facebook en op de website bij berichten.

Minikamp
Aankomend jaar gaat Exercitia’73 op een basketbalkamp organiseren. Het kamp is bedoeld voor alle kinderen die volgend seizoen (2020-2021) in een U12 team gaan spelen. Van vrijdag 15 mei tot en met zondag 17 mei staan we op een camping. Vanzelfsprekend gaan we veel basketballen, maar daarnaast is er nog genoeg ruimte over voor andere activiteiten op de camping. De kosten van het kamp bedragen 50 euro per kind. Er volgt ter zijner tijd een brief aan de desbetreffende leden/ouders met meer informatie over het kamp.

Sportieve groetjes,
Organisatie Jeugdkamp 2020

Vriendelijke groeten,
Secretaris BV Exercitia’73